• In al weer de voorlaatste speelronde van de 4de Klasse A moest SV De Lutte op bezoek bij La Premiere in Almelo.

Onder zonnige en warme omstandigheden werd er om 14.00 uur afgetrapt en is het direct De Lutte dat het initiatief neemt.
    Dit levert direct een aantal kansen op. Stijn Koertshuis is in de beginfase tot 3x toe dichtbij de openingstreffer met een kopbal, echter zeilen ze alle 3 rakelings over de verkeerde kant van de lat.

De grootste kansen zijn echter voor Ivo Grashof en Jori Oude Elferink. Al binnen een minuut krijgt Ivo op een mooie plaats een vrije trap, helaas lukt het dit keer niet de bal zuiver genoeg te raken en weet de keeper redding te brengen. De rebound kan ook niet binnen geschoten worden. Even later is er een fraaie aanval over de rechterflank waarbij Luuk Bulter de bal bij de 2de paal neer legt. Jori kan de bal vrij binnen schieten, maar het lijkt of de keeper een magneet in de bal heeft zitten die er voor zorgt dat alle ballen richting zijn lichaam gaan. Dus ook bij deze 100% kans weet de keeper zijn doel schoon te houden.

Zo heeft De Lutte veel kansen in de openingsfase, echter vergeet het zichzelf weer te belonen. Na een dikke 10 minuten zakt het openingsoffensief wat weg en krijgt ook Lap in de omschakeling wat kansen.

Gelukkig hebben we Sander Olde Rikkert op goal die in de 1 tegen 1 met de spits koelbloedig blijft en de spits van scoren weet af te houden.

Aan de andere kant wordt wel gescoord als Luuk Boyd Roord fraai door het hart van de verdediging bij Lap vrij speelt. Boyd rond de steekbal fraai af, helaas voor De Lutte wordt het doelpunt onterecht afgekeurd wegens buitenspel.

Na wat schoten en halve kansjes is het 5 minuten voor rust wel raak. Boyd wordt met een voorzet goed bereikt en in 2 instanties weet hij de bal achter de keeper te werken.
    Zo gaat De Lutte met een 1-0 voorsprong rusten.

In de 2de helft een beetje hetzelfde spelbeeld. De kansen zijn echter iets minder groot aan de zijde van De Lutte. De echte overtuiging in de eindfase ontbreekt en zo blijft het lang spannend.
    Met de ingevallen Jacco Punt, Wes Roord, Gijs Marsman en Nick Zwiers komt er weer wat vers bloed in de gelederen. Lap gaat ook wat meer risico nemen om de gelijkmaker te maken en daardoor onstaat er ook meer ruimte voor de aanvallers van De Lutte.

Na steeds wat meer kansen te krijgen is het uiteindelijk Wes Roord die na een schot van Stan Scholten de rebound goed weet binnen te schieten. Hiermee is het verzet van Lap grotendeels gebroken en omdat aan de andere kant ook niet meer gescoord wordt is de 2-0 tevens de eindstand.

Door de resultaten op de andere velden is sv De Lutte in ieder geval verzekert van nacompetitie. In de laatste speelronde kan de ploeg nog 1ste, maar ook nog 4de worden.

De belangrijkste opdracht is in ieder geval om zelf te winnen van Enter. Zeker geen makkelijke opgave, gezien dat de Enterse ploeg de laatste 3 wedstrijden wist te winnen.
    In de laatste thuis wedstrijd van het seizoen is er dus nog van alles mogelijk en het beloofd in ieder geval een spannende middag te worden