• Na de pas op de plaats in het kampioenschap is het voor SV De Lutte zaak om in ieder geval de druk er zoveel mogelijk op te houden bij de andere ploegen boven in de 4de Klasse A. Daarvoor staat er dit weekend de lastige uitwedstrijd tegen Sportclub Overdinkel op het programma. Onder leiding van de heer Jansen wordt er om 14.00 uur voor het eerst afgetrapt. En dat zou zeker niet de laatste keer zijn deze middag.

In de 1ste helft is er vooral veel strijd, door de vele duels op het middenveld in combinatie met een wat lastig te bespelen veld is er aan beide kanten veel balverlies. Bij De Lutte haalt niet elke speler zijn niveau en oogt het wat gelaten. Toch komt het er af en toe goed uit. De mooiste aanval van de 1ste helft is er een over meerdere schijven waarbij Jori Oude Elferink en Wouter Punt met elkaar de combinatie aangaan. Wouter speelt uiteindelijk Jori mooi vrij na een goede loopactie van Jori, maar in plaats van zelf op zoek te gaan naar het doelpunt legt Jori de bal breed en geeft daarbij de verdediging van Overdinkel de kans om de bal te onderscheppen.

Overdinkel komt er af en toe gevaarlijk uit, maar toch echte grote kansen leidt dit niet. Totdat er na iets meer dan 35 minuten simpel balverlies wordt geleden aan De Lutte kant. Overdinkel schakelt razendsnel om en De Lutte is te laat om in te grijpen. 1 op 1 met Tom Bulter schuift de spelers de bal langs Tom in de verre hoek. Zo laat De Lutte zich de kaas van het brood eten en gaat het met een achterstand de rust in.

In de rust worden de koppen even goed bij elkaar gestoken en gaat het vooral over beleving en de wil om de wedstrijd in het voordeel te laten kantelen. Vanaf het 1ste fluitsignaal is er nu wel felheid en met energie + coaching wordt er veel meer druk op Overdinkel gelegd. Dit leidt al snel tot meerdere cornerballen. Vanaf de bank wordt al aangegeven dat we daar nooit uit scoren. Kay ter Brake bewijst uit een scherpe corner van Wouter het tegendeel door de bal hard binnen te koppen.

Dit geeft de ploeg nog meer stimulans om door te gaan en nog geen 5 minuten later is de wedstrijd gekanteld als Stan Scholten uit een afgeslagen cornerbal de bal over de keeper heen lobt en de 1-2 maakt.

Nu is het vooral De Lutte wat de klok slaat en is het wachten op een grotere voorsprong. Na een aantal kansjes valt de 1-3 als Wouter goed door de as wordt weg gestuurd en alleen voor de keeper blijft Wouter kalm en scoort de belangrijke 1-3. Hiermee lijkt de wedstrijd in het slot gegooid en lijkt het eerder 4-1 dan 3-2 te gaan worden.

Toch gebeurd het laatste, te weinig druk op de bal leidt tot een crosspass op de rechtsbuiten. Ook hier te weinig druk op de bal en als Jacco ongelukkig uit glijdt is het een koud kunstje voor de Overdinkel speler om de bal binnen te schieten.

Nu is het geloof weer helemaal terug en met veel lange ballen probeert Overdinkel om de gelijkmaker te forceren.
    De druk neemt steeds verder toe en het is af en toe kunst- en vliegwerk hoe De Lutte de voorsprong blijft verdedigen. Eerst heeft Tom een fantastische reflex op een kopbal van de Overdinkel verdediger en haalt daarmee de bal uit de kruising. Daarna is het Nils Teggeler die met een laatste krachtinspanning zijn hele hebben en houden in de baan van het schot gooit om een 100% zeker doelpunt te voorkomen. 3 spelers van Overdinkel hebben de bal voor een leeg doel voor het binnenschieten, maar door de actie van Nils verdwijnt de bal via Nils over de achterlijn en is het slechts een corner voor Overdinkel.

Aan de andere kant is de ingevallen Lucas Vreijsen nog dicht bij de bevrijdende 4-2, maar zijn schot wordt gepakt door de keeper. Na meer dan 7 minuten blessuretijd vindt de scheidsrechter het wel mooi geweest en zo haalt De Lutte 3 zwaarbevochten punten binnen. Door de uitslagen op de andere velden is er nog steeds van alles mogelijk. Na een pauze van 2 weken wacht voor De Lutte de uitwedstrijd tegen La Premiere. Zaak om deze overwinning tegen Overdinkel een goed vervolg te geven.