• Vereniging

SV De Lutte is een sportvereniging uit De Lutte in Overijssel, opgericht op 1 september 1944. Onze vereniging beschikt over een voetbal- en een handbalafdeling. Het eerste voetbalelftal speelt in de Vierde klasse zondag (2021/22). De voetbalafdeling speelt op sportpark De Stockakker, de handbalafdeling in sporthal de Luttermolen, beide in De Lutte.

SV De Lutte is landelijk bekend als gastheer van diverse nationale en internationale voetbalclubs alsmede nationale elftallen. Zo is AFC Ajax al ruim 40 jaar te gast in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. In het (recente) verleden maakten clubs als FC Twente, Feyenoord, Bayern München, Southampton, FC Porto en Shaktar Donetsk gretig gebruik van de faciliteiten van onze sportvereniging.